lördag 17 maj 2014

En lördag som den här

...började kan man säga redan i natt.
Igår kväll hade jag förmånen att få kvista över till goda grannar och sitta där och släcka törsten samt snacka hål i huvudet på de goda vännerna i Löparkollektivet.
Det blev lite sent kan man säga.
Vid fyrahugget vaknade jag ca 45 sek innan äldsta dottern messade vilken tid hon ville att mammataxin skulle hämta henne i grannstaden.
Mammaintution? Inte vet jag men sedan kunde jag somna om fast morgonljuset strålade somrigt där ute.
Sov några timmar innan morgonpasset med mammataxin började, innan dess lagade jag små matlådor åt de båda dansarna (äldst och nästyngst) vars föreställning jag har nöjet att få se i afton.

Sedan taxikörning, skynda skynda, hem, se till att dansarna kommer iväg.

En lördag som den här.... hade jag kunnat varit på en intressant bloggträff i kungliga hufvudstaden men jag insåg snart att det blir jäkligt svårt att klämma in eftersom jag ska på museievent på dagen och dans på kvällen.
Och troligtvis kör jag väl nattaxi i natt igen.
Oh, livetlivet.
Man blir som glad av'et.

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Nästa gång! Vi får rodda ihop något till hösten :)

Fliselin sa...

Känner att det där med taxi verkar vara jobbigt. Tapper mor! Ses en annan gång!

Anonym sa...

Som vi älskar att bli snackade hål i huvudet! Vi fortsätter den 6:e juni
K

Librarybeth sa...

Iwillnot: låter som en god idé!!

Fliselin: ja, haha - det rubbar ens nattsömn!! Ses en annan gång!!

K: japp - då blir det mer av den varan!