fredag 10 maj 2013

Jag är ledig idag

En ledig förmiddag kan med fördel spenderas läsandes på Lilla Provence.
Nu har jag slukat Den store Gatsby och känner mig redo för filmen. Skulle kunna tänka mig att också se den version från 70-talet där Robert Redford spelar Jay Gatsby...
En ledig eftermiddag skulle kunna flyta på fint också. Synd bara att jag alltid drabbas av att jag borde göra något... typ nyttigt. Då kan man alltid knäppa på en maskin med tvätt så känns det som att man har gjort något... typ nyttigt.
Sedan kan man hugga tag i nästa bok istället.

6 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Att sitta med näsan i en skönlitterär bok är vad jag drömmer om just nu :)

Anonym sa...

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lhh176E3oW1qzdi59o1_500.jpg

Marie sa...

Och jag åker inte t stan, för fint väder här ute i skärgården (förutom nu när det störtregnar...). Det får bli fika en annan gång

Camillas dagar sa...

Men så härligt det låter! Jag sitter fast vid mobilen och Candy Crush. :(

Librarybeth sa...

Husfrun: jag kom in i ett läsflow!!

Anonym: haha!!! mitt i prick!

Marie: låter klokt! Njut av skärgården istället!
Fortsatt skön helg!

Camilla: haha, det där måste du vänja dig av med!

Mrs J sa...

Vi ska se Gatsby på fredag :-) Har funderat på att hinna med boken innan dess. Tror dock inte att jag ids se om den gamla versionen. Den var liite seeeg vill jag minnas...