lördag 11 maj 2013

Att handla


Jag mår inte bra.
Istället för att löpträna idag tänkte jag att jag kunde göra några ärenden.
Det gör mig inte heller så upplyft men okej. Att köra bil gick bra, går jag bara lugnt rakt fram så klarar jag av ryggontet.
Men hur smart är det att åka till Bauhaus när man känner sig låg? Bauhaus ger ju mig svår ångest.
Jag vet inte vad det är men det ger mig svår ångest.
Jag åkte ialla fall till Bauhaus.
För att handla toasitsar.
Är det verkligen så klokt att åka till just Bauhaus och köpa toasitsar när man har ryggont och inte får löpträna?
Nej.
Det är det inte.
Vet ni hur många toasitsar det finns att välja på när man är på Bauhaus?
Många. Väldigt många.
Som tur var hade jag mina shoppingassistenter med mig; nästäldsta och nästyngsta.
Så istället för att få ett megabryt så började vi tramsa medan vi försökte fatta  vilken sorts toasits vi skulle ha. Vi hittade på nya betydligt roligare namn till toasitsarna.
Det var väldigt barnsliga namn och kanske inte alla lämpar sig i skrift men det räddade mig från det stora toasitsbrytet inne på Bauhaus.

9 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Aj då, krya på din rygg.
Och jag har sån toalettfobi att jag inte ens skulle ta i en ny, affärsfärsk toasits med händerna. Hmmm...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag avskyr också Bauhaus. Blir superstressad där. Det är så stort och jag hittar inte och det finns för mycket att välja mellan och puh...

Fast vi hittade en dörr, så nu sitter det en dörr i sonens rum!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och krya på ryggen <3

Fliselin sa...

Bauhaus är för stort helt enkelt...

Sara sa...

Ja hu, Bauhaus är helvetet på jorden, tillsammans med Biltema.

Spader Madame sa...

Krya på dig i ryggen snabbare än fort. Bauhaus har jag aldrig varit på. Tror inte att jag ska åka dit heller.

Librarybeth sa...

Husfrun: så pass? Den var inplastad och fiiin! ;D

I will not: ja, det är så mycket av allt så jag blir matt... men ibland måste man! Bra att ni har blivit med dörr igen ;D

Fliselin: fatta väggen med toasitsar, jösses!! Men jag fann vad jag ville ha så helt fel var det väl inte antar jag...

hedgehog-sara: sant!! På Biltema har jag inte varit på mycket läääänge, ska fortsätta så!

Spader M: ryggen har återhämtat sig! :D hurra!!!
Om du kan - undvik!!

mis(s)match sa...

Låter som att du är klart endorfinberoende ;)

Librarybeth sa...

Mis(s)match: tror doktorn har så rätt, jag blir helt enkelt deeeeeppig när jag inte får springa. Och jag menar verkligen deppig, rastlös och konstig.