onsdag 26 januari 2011

Yellow

Testar lite gult på naglarna.
Nja. Det får gå bara för att det idag är gul-dagen.



För den som vill stilla sin nyfikenhet kan jag berätta att den gula kulören ingår tillsammans med en hel hop olika färger i mjuka (!) nagellackstuber med det flashiga namnet Nails Supreme, inköpt på leksaksavdelningen på Harrods.
Försäljerskan imponerade på mig och barnen med sin nagelkonst och sina otroligt högljudda försäljarrop;
- And all you have to do is SQUEEEEZZZZE.
Vi kunde helt enkelt inte motstå så nu lackar jag naglarna i en ruskig gul färg som man nog ska ha till blomsterdekorationer på naglarna.

8 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Men hallå - det där var väl jättecoolt! Speciellt ihop med det andra gula du har i dag.
10 poäng från Furuviksjuryn! ;)

Petra sa...

Gult var inte min favorit.
Ha en bra dag.

Fliselin sa...

Men oj!, vilken matchning. Tänk att till och med naglarna är gula! Bra jobbat! Jag har min ljusgula tröja, som inte alls var så dum, fick lite vårkänslor. Till detta din gamla espritkjol! ja, den töjer sig men jag gillar modellen. Tvätta, tvätta så drar den ihop sig igen!

Villa Frejas bokblogg sa...

Tio poäng även från min sida :)
Kanonsnyggt. Och vilken matchning. Jag måste också lära mig matcha så bra. Riktigt piffigt.

Frida sa...

coolers ju!

Librarybeth sa...

Camilla: okejrå, Furuviksjuryn har sagt sitt, jag tackar och känner mig lite mer positivt inställd till det gula lacket ;D

Petra: jag hittade mer gult än jag först anade!!!

Fliselin: vad fin du är i den uppfiskade tröjan i orange!!! såg dig hos Frida, HEJ - liksom! och rackarns espritkjol och trilskas!!! köpte en ny idag, vi får se vad den går för...

Husfrun: en bockar och tackar :D

Frida: tänk, jag börjar gilla det gula lacket...

Fliselin sa...

Ingen fara med kjolen, den är verkligen en favorit ändå! Vad har du fyndat för jeanskjol? Jag är lite besatt av jeanskjolar! Spännande med morgondagens gröna dag! Börjar smått funera på en blogg men behöver ha bra grejer för att på ett smidigt sätt få in bilder. Hur fotar du? jag har tvingat barnen men det vore kul att klara sig själv.

Librarybeth sa...

Fliselin: jag hade en tid då jag mutade/tvingade min äldsta dotter att fota. Numera ställer jag in kameran och klick! fotar. Självutlösaren alltså! Kjol visas imorgon! Letar fortfrande ef en svart jeanskjol... Kul att du funderar på att bli m blogg!!!:)