fredag 7 januari 2011

Jag är så bra


Ute i spåret!
 
















...på att vara ledig! En av mina specialiteter tror jag.
Ledig fredag med sol bjöd på skidtur med make och alla kidsen. Sedan åkte vi raka vägen till ett kondis och delade enligt millimeterrättvisa på en rejäl tårta. Ah, den satt fint efter vår skidtur.
Väl hemma hann jag med ett löppass (utomhus - good for you, Libby) och så toppade vi det med en flott middag och filmsittning (Toy story 3 - som var riktigt underhållande rulle).


Grön tårta. Obs inte bara tårtan delades noggrant,
också läsken måste delas enligt systerliga rättvisemått.
 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Då är vi lika du och jag...för jag är oxå svinbra på att vara ledig. Tänk om jag kunde vara ledig 4 dagar i veckan...mmmmm
/Karin

Camillas dagar sa...

Ååå, heja er! Perfekt att belöna er med tårta efteråt också.
Allså, jag gillar verkligen att åka skidor snabbt och i egen takt - men om jag får hela eller halva familjen med mig känns det liksom tokmysigt på en helt annan nivå. :)

Mrs J sa...

Åh vad det lät najs! Iitalas randiga Aino Aaltoglas underlättar millimetrisk läskfördelning ;-)

Librarybeth sa...

Karin: känner som du, 4 dagar är rätt lagom :)

Camilla: ja, detta är mysåkning typ :)

Mrs J: sådana glas borde vi nog ha hemmma!

Mrs J sa...

Förresten, vad brutalt att beställa in en hel tårta! Respekt!

Köp glasen på någon Iitala-outlet om du kommer åt! Bättre priser där.