måndag 10 januari 2011

Otillräcklig frankering

Posten har skickat mig ett kärleksbrev. Någon har skickat mig något men inte betalat tillräckligt för frimärkena. Nu ombeds jag betala 22 kronor för att få mitt brev.
Alright. Gissa om man (jag) blir duktigt nyfiken.
Det kan ju inte vara från någon myndighet - de har väl koll på portot. Inte heller något företag där jag klickat hem något, de brukar också ha koll på portot.
Kan det vara en excentrisk miljadär som tycker att jag ska ta hand om hans/hennes halva förmögenhet typ?
Jag har betalat. Nu återstår bara att vänta. På Brevet.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Men va!? Nu blir man ju riktigt nyfiken på om det var värt pengarna. :)

Librarybeth sa...

Camilla: jag hör av mig om det är miljadären....!

Spader Madame sa...

"My baby just wrote me a letter..."??