lördag 8 januari 2011

Toprens for my baby

Och  nu blir det mer reklam.
Ännu en favoritflaska med ett annat användningsområde än denna.
Min nya hobby är ju att torkatorkatorka min diskbänk och spis. Förstå min förtjusning när kära maken kom hem med denna flarra till mig och spisen; Toprens från Electrolux. Den går bra trots att spisen heter Siemens. Vi kommer bra överens.
Nu är det enkelt att torkatorkatorka sin spis och hålla den syndigt svart. Jag har också av en slump upptäckt att fina pappersservetter av sådan där fejkad linnékvalitet (rester från nyårsmiddagen) är utmärkta att torka spisen med. Det blir ju en aning dyrt i längden så det får nog lov att bli annat att torka med i fortsättningen, förslagsvis den sortens torklappar som annars brukar höra ihop med vård av baby. Passar ju bra, spisen är som min nya baby. Min Siemensbaby.

fotnot 1 välj själv att läsa med en gnutta ironi eller ej - fritt fram för tolkningar
fotnot 2 jag har ännu ingen specialflarra till diskbänken!

4 kommentarer:

Petra sa...

Jag blev genast nyfiken på ditt nagelack.

Librarybeth sa...

Petra: det är Deep blue från Mavala. En synnerligen vacker blå färg, mörkt mörkt blå. Funkar till allt!

Mrs J sa...

Vår spis heter ju tom Electrolux! Den borde älska sådant där mirakelmedel! Man kan nästan undra varför de inte skickade med en flaska?

Librarybeth sa...

Mrs J: va? du borde ha fått en direkt!!!! jag tror din spis kommer bli förtjust!