måndag 17 januari 2011

Läxläsning

Här har varit läxläsning i köket. En av tösabitarna ville ha hjälp, hon skulle läsa en nyhet och sedan skriva om den. När hon frågade sin far vad EU egentligen är började han att berätta.
Och han började självfallet att beskriva världsläget efter andra världskriget, hur stål- och kolunionen uppstod i Europa och som senare övergick till EG som i sin tur blev EU.
Så är det att ha en historiker till far. Det tar en stund men jädrar i min lilla låda vad man lär sig.
♥love♥

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Låter underbart! ÅÅå, vilken fin måndagens!

Marie sa...

och i den här familjen är pappan en hejare på elektronik och dottern har läxläsning i ellära ikväll. Gissa om hon fick veta lite mer än hon behövde. Men med väldigt mycket mer förståelse.

Frida sa...

jag minns hur min syrra alltid blev skitarg när min pappa började föreläsa när hon frågade saker. jag minns inte att han nånsin föreläste för mig. han kan inte nåt som jag är intresserad av...

Käthe sa...

Och hon orkade lyssna på allt? *hihi*

Librarybeth sa...

Spader Madame: man har svårt att komma in som läxhjälp efter honom typ... ;)

Marie: och det är ju bra! det gäller dock att ungtrollet har tålamod!

Frida: haha, pappor kan ha den där effekten ibland!

Käthe: märkligt nog - ja! ;)