torsdag 14 oktober 2010

När det erbjuds tiater

Sen eftermiddag och jag speeddammsugade hemmet. När jag knackade på hos minstingen stack hon ut näsan och sa - Du kan inte dammsuga nu, jag skriver på ett manus till en dockteater.
!
Man vill ju inte störa ett geni mitt i skapandeprocessen så jag stängde tyst och städade någon annanstans.
Och minsann, sedan dök det upp skyltar överallt i huset som lockade publik.
Nu har vi varit på en mycket underhållande föreställning, det välskrivna manuset har vi också beundrat.
Tänk - teater mitt i veckan är fint!

6 kommentarer:

Petra sa...

Vad härligt kreativt. Gratis föreställningar skall man tacka ja till.
Kram

Käthe sa...

Det är sånt här som är så trevligt med barn. :)

Sara sa...

åh - man älskar ju tiater :)

Camillas dagar sa...

Åh, vad roligt. Så klart att du tackade ja till lite tiater. :)

Fru Mju sa...

härligt! :)

och tack för titten hos mig.

Mrs J sa...

Låter lovely med doktiater! Städa kan man göra en annan dag.

Spara skylten :-)!