lördag 23 oktober 2010

Endast Libby är vaken

Morgonstund har guld i mund eller hur var det nu igen?
Ensam i mitt superröriga kök, kan ju knappast klandra familjen för att de inte stiger upp i ottan när det är lördag. Jag vaknade tidigt och försökte somna om. Icke då. Så jag traskade till köket och röran som råder där har liksom lyckats fortplantat sig genom hela kåken.
Jag sitter och överväger om det är någon idé att göra något åt det hela. Köket ska mannen jobba vidare med idag. Och jag? Jag tar fram snöskyffeln.
Och skottar mig en väg i huset.

4 kommentarer:

Frida sa...

jobbigt med stök. jag vaknade också tidigt, men det är bra, för jag ska baka klart mitt surdegsbröd nu.

Lisa sa...

Hoppas du lyckas med degandet, själv kanske jag fixar en tills imorgon, ska ekipera sonen idag.

Camillas dagar sa...

Tidiga morgnar är rätt mysiga de också. Är du ledig i helgen? Jag jobbar...

Librarybeth sa...

Frida: ja, jag hoppas detta stök ska stökas bort innan julstöket...

Lisa: degen är lite överjäst, ska bli spännande och se vad det blir av det hela..

Camilla: sant, jag gillar tidiga (lediga) mornar!