lördag 30 oktober 2010

Satsning

Det blev en storsatsning på det där med sömn igår.
Kors - det är bra gott att få soooova ordentligt emellanåt. Jag är ju ingen småbarnsmamma men känslan är baske mig den samma när man äntligen sover gott och länge.
Läste nu imorse i gårdagens DN (dagens tidning låg visst kvar i brevlådan och trots god sömn orkade jag inte masa mig ut men det har mer med lathet än trötthet att göra). Där stod det om hur viktig sömnen är och att man nu tar vara på dagsljuset. Inga nya nyheter men de tål att upprepas.
I synnerhet nu när vi i natt går över till vintertid.... men hav hopp - vintersolståndet är faktiskt inte så långt borta.
Nog tuggat om detta. Lördagen kommer innehålla rivning av innertak (tjohopp) och så ska nytt tak upp
jippie). Det roddar mannen, Libby väntar på att få måla hela rasket och under tiden kan hon ägna sig åt sanering av hemmet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sanering pågår även här. Kids och skogsmullepappa utskickade i skogen. Nöjda barn tack vare täljknivar nedpackade. Vi får se om ett litet O kommer hem med gammelgäddan, han skulle visst tälja ett fiskespö och fiska. Och jag är svinnöjd jag med, sanering till nostalgispotifylista - kunde haft det sämre. Springlängtan gnager lite, men ibland måste man prioritera. Nu prioriteras Ace of base (haha) och skura golv.

Camillas dagar sa...

Sova ut är underbart! Har själv gjort det både i går och i dag.
Hoppas att ni har det bra i köksstöket nu.
Kram kram!