tisdag 23 mars 2010

Restless

Blev helt rastlös nu på kvällen. Läser tidningar, plockar undan och äter samtidigt. Dumt.
Och tennis då? Jorå, jag tog mig igenom kvällens träning och det gick skapligt. Volleyn, det var den som drog ner helhetsintrycket av kvällens träningspass. Jag har nu räknat ut att det är åtta gånger kvar och jag kan inte låta bli att räkna ned lite. Samtidigt tänker jag, oj bara åtta gånger kvar! Hur är det egentligen mina förutsättningar då, kommer jag få någorlunda ordning på spelet till sommaren. Jag fick fråga två gånger ikväll om vad som menas med baslinjen. Vi hade vikarie, en tålmodig sådan. Tennistränare är inget för folk med högt blodtryck och stressmage. Nej, lugn som en filbunke ska man vara och ha ett oääääändligt tålamod.
Fast klockan är sen ska jag slarva och bänka mig i soffan för en film. Jag behöver avleda mina tankar.
Ja visst ja, först måste man växla mellan kontakterna på tv:s baksida.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh, jag vill också bli frisk så att jag kan börja träna. Saknar det som sjutton, det är så tråkigt att bara sitta här. :(
Och mysigt med London! Jag är som Molly också flygrädd och har kuskat runt stora delar av Europa med tåg och bil och faktiskt besökt London utan att flyga (Eurostartåget mellan Paris och London). Jag ♥ London! Njut!!!
Kramar!

Librarybeth sa...

Ja, det ska bli superkul att åka dit. Har inte varit där sedan jag var i tjugoårsåldern!