lördag 13 mars 2010

Läsläxan

Min läsläxa är klar och jag fick lite att tänka på. Ingen litterär upplevelse, lite platta beskrivningar av människor och miljöer men det är väl inte heller böckernas grundmening. Här är budskapet om hur man fyller arbetsplatsen med energi det viktiga. En del tankar sattes igång av texten trots "fånigheten" som jag lite slarvigt kallar det superpositiva (på det där karaktäristiska amerikanska sättet) upplägget. Trots det så var det helt klart läsvärt och kan nog bidra till intressanta diskussioner på fredag när det är kursdags. Jag kunde inte låta bli att fundera över mitt förra jobb och mitt nuvarande utifrån det som texten beskrev.
Nu hade jag egentligen tänkt springa en runda som belöning men en skum förkylning rasslar runt i kroppen så det får nog bli en lång promenad istället.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Håller med om din analys av kurslitteraturen. Du verkar ha en trevlig helg? Saknar du inte jobbet? Du kan komma och hälsa på imorn!

Librarybeth sa...

:D tack för erbjudandet - jag försöker hålla mig till på måndag!!!