fredag 12 mars 2010

Hushållsnära


Jag har varit ledig idag. Bibbanledig - inte städledig. No, no.
Jag har ägnat mig åt hushållsnära tjänster hela dagen och känner mig nu mycket nöjd. När Siemens och jag kunde tacka för ett bra arbete stack jag direkt till min favoritblomsteraffär och inhandlade lite blommor. Butiken var fullt påskpyntad och jag hakade på. Nu har plötsligt några tuppar och små ägg hittat upp från källarens pyntdvala. Jaa, det är långt kvar men jag kunde inte låta bli. Kidsen gillade mitt tilltag - nu vill de ha kycklingar på sina egna rum.
När jag ändå var ute och for kände jag att ett par nya ljuslyktor skulle sitta fint i det nystädade tv-rummet. Hittade ett par gröna - yes - för en billig penning.
Fånigt men jag är värmeljuslyktsfetischist, så nu var det sagt.


Inga kommentarer: