lördag 13 mars 2010

Early in the morning

Sovmorgon? Ja, rent teoretiskt skulle jag ha haft det, jag vaknade dock redan vid 04.38 men lyckades slumra till. Sedan messade stortjejen att hon var trött. Tror jag det, hon är hos kompisar och jag kan tänka mig att de såg på film tills det blev mer morgon än natt.
Vid 06.15 gav jag upp sovförsöken och hasar nu runt i köket. Jag har väl för mycket som snurrar och surrar i skallen, brukar få lite sömnproblem då.
Nåväl, lika bra att utnyttja den tidiga lördagsmorgonen så jag laddade tvättmaskinen. Nu ska jag ägna dessa tysta morgontimmar till att fortsätta tugga i mig läxläsningen. Den är lite småfånig, visst - en del vettigt blir sagt men det är lite för mycket av en utopi för att det ska kännas trovärdigt. Alla gör rätt, är snälla och samarbetsvilliga hela tiden. Boken jag ska läsa (eller det är faktiskt två), heter Fisk och handlar om att frigöra energi på arbetsplatser, om jag snabbt sammanfattar den. Men den är som sagt lite fånig, lite för mycket nice... asch den ska väl visa på det goda exemplet antar jag. Det går i alla fall undan när jag läser, bra för då kanske jag kan hinna med en helt annan typ av bok i helgen.

Inga kommentarer: