onsdag 3 mars 2010

Men tennisen då?

Jorå, jag kom iväg på tennisen igår. Hade det lite stressigt bara innan med skynda hem och laga mat. (Fyndade i frysen så det redde ut sig). Passade på att hälla lite salladsmix med solrosfrön, pumpakärnor, soltorkade tomater, pinjenötter och torkade oliver i håret. Det var påsen som öppnade sig när jag slet i köksskåpen men de där påsarna från Risenta kan jag rekommendera, god blandning att ha i sallad.
Inte håret.
Synd att så mycket hamnade på golvet också, jag fick mata Siemens med den fina italienska salladsmixen.
Sedan kom jag iväg till tennisen.
Vår magister var på semester så vi hade en lika duktig vikarie som berömde oss för varje slag, vilket var absolut nödvändigt igår eftersom jag inte spelat på två veckor och var duktigt ringrostig i början av lektionen. Tänk att det ska vara så otroligt svårt att få grepp om den där sporten.
I slutet av lektionen blev det dock något bättre bollkontroll och vi fick pröva på att smasha. Och så har jag lärt mig att det heter volley när man springer fram på nät och liksom bara håller upp racket och slår iväg en boll som inte studsar på marken först. Det har vi tränat på förut men jag visste inte den sortens slag hade ett namn. Det är så mycket man inte vet.
Jag kände mig inte nöjd (det gör jag aldrig när det gäller tennis) men inte heller helt olycklig.
Kampen går vidare.
Mest synd kanske det är om min man som fortfarande tror att vi kommer kunna spela tennis i sommar.
Jag har svårt att tro det. Att vi spelar snabba spel på en plan i Provence (som pensionärer?! eller vaddå?) har jag också svårt att tro men för all del, jag kan ha fel. Det har jag haft förut.

Inga kommentarer: