söndag 31 mars 2013

Springer'ru nåt i påskhelgen då?

Dessa påskdagar har utvecklat sig till ett litet träningsläger - närapå. Och då tänker jag inte på påskäggsjakt eller bästa sättet att kombinera choklad med eeeh... choklad.
Det har sprungits en del också. Långfredagen 13 km och Påskafton 20, 36 km så idag måste det vara vila som gäller fast jag var lite småsugen på en kort, kort runda idag. Men vila är viktigt och i morgon har Mannen och jag ambitionen att köra intervaller.
Nämen åååh. Så. Roligt.
Eller inte.
Men jag gör't ändå.
Gårdagens långa sväng gjordes tillsammans med Mannen - ett risktagande från min sida eftersom jag kroknar betydligt tidigare än Mannen (som inte kroknade alls igår). Nåväl, att springa ihop och småprata - det är fina fisken det. Att springa en helt ny slinga - är som jag sagt tidigare, också inspirerande.
Igår tog vi en runda som Mannen testat en gång tidigare, inte så backigt, rätt flackt, lite industriområden, utmed vatten, ut på landet innan det bar hemåt igen.
Men vid 16 km. Bong. Där kroknade Libby och fick släppa Mannen som for iväg som ett skott. Det tar mig alltid någon kilometer att acceptera att jag är trött och att jag springer för att min egen skull, jag duger, det här räcker fint, okej kör på nu, hejaheja. Så ungefär måste jag peppa mig själv. All energi var borta och jag började i vanlig ordning hallucinera; mat.
Först kommer alltid en banan svävandes framför mig, snart ser jag min älsklingfil proppad med sötmandel och russin ovanpå. Sedan vet jag att det är dags för pastarätterna att sväva likt hägringar framför mig. Väldigt underligt alltihop men jag har vant mig och vet att det är kalorier jag behöver då.
Men jädrar i min lilla låda, jag bet ihop och slet för att komma hem och jag var så j*a nöjd när jag klev in på gården.
Nya skorna känns ok, får lite konstig träningsvärk i fötterna av dem. Beror det på att de är nya eller? Känner en vag oro att det inte är som det ska men jag vill verkligen att allt ska vara bra med mig och Saucony.

6 kommentarer:

Fliselin sa...

Bra kämpat! Hoppas att skorna blir bra. Jag hade ett elände med nya skor men nu är allt ok. Fin påsk till dig!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, det låter jätteroligt när du beskriver det, hallucinerar om mat. Men det är klart du ska vara nöjd med dig själv, man ska aldrig jämföra sig med någon annan. Jag är iaf djupt imponerad av dig och din löpning. Så disciplinerat och kul - en bra combo :)

Anonym sa...

Du är inte dålig som kör två så långa pass efter varandra.
Mysko med dina Saucony...hoppas det är för att de är nya. :-)

Anonym sa...

Öh... 20 km och så 36 på det? Hm. Jag ligger i lä liksom. Härligt jobbat av dig dock. Hejaheja dej :D
Karin

hallinbloggar sa...

Men det är ju otroligt vad du orkar med. Är djupt imponerad. Inte för att jag är någon löperska men springskor har jag. Och det ett par Saucony som jag älskar. Bra stadga! Men nya skor är väl alltid lite skumma innan man gått/sprungit in dem. Fötterna måste liksom hitta sin plats!

Librarybeth sa...

Fliselin: tack, kämpa var ordet :D Glad påsk till dig!

I will not: haha, maträtterna bara svävar framför mig, det är som jag springer efter käk!!

Miasvardag: lite hårda bud men det gick ju... ja, nu hoppas jag Saucony har kommit till ro med mina tassar...

Karin: bra runda, kan rekommendera den! :D

Hallin: tror som du, fötterna ska bara hitta "hem" i nya skor!