lördag 9 mars 2013

Jag löptränar alltså finns jag

Dagens träning; 14 km skitjobbig backig landsväg som stundtals bjöd på isgata. Det där med isen ingick inte i min planering. Not so fun.
Backe, oavsett upp eller ner och svinhalt utan broddar gör att jag spänner mig duktigt. Jag fick ta sikte på de torra fläckar som fanns alt sakta glida in i snövallar. Några gånger vevade jag lite cabaré-aktigt med armarna också för att inte förlora balansen. Stiligt.
Men träning blev det ju i vilket fall som helst, även om det inte gick så fort och sol i ansiktet fick jag på köpet men landsvägen som löparrunda får anstå tills all snö och is är definitivt borta.
Plankan - javisst! Ligger en planka efter då jag bommade i torsdags. Det får alltså bli två plankor idag.
Festligt!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Bra jobbat! :)
Jag har bara gjort två plankor och ligger alltså 7 efter... hilfe!
Dessutom bröt jag mitt godisstopp i dag och har inte tränat. Suck liksom!

Librarybeth sa...

Camilla: 7 - aj då ;D