fredag 1 mars 2013

En ledig fredag

Om vi ska lägga ut texten om dagens löprunda så kan det sammanfattas i ett ord, tungt.
Det var ingen studs i de benen. Trots ypperliga förutsättningar; ätit gröt, solen sken, Madonna sjöng, vårluft.
Inte fanken hjälpte det inte. Det kändes direkt, jaha - nu blir det en sån runda. En seeeg historia.
Hade tänkt mig en lång, jag fick lov att nöja mig med 16 km, kroppen ville hem till soffan fort som f*n.
Som straff fick jag tvättstugekommendering men haha, sedan låg jag på soffan hela dagen och läste ut "Innan floden tar oss" och den kan jag varmt rekommendera. Välskriven om ett viktigt ämne, biståndsarbete. Men inte bara det, relationer mellan människor också förstås. Fattiga-rika, män-kvinnor, med makt-utan makt.
En betydligt intressantare än den titel som är bokcirkelns val denna gång. Shit, den får jag kämpa med och kommer kanske/troligtvis inte fixa. Brukar inte uttala mig om bokcirkelboken innan träff men nu kunde jag visst inte hålla mig.

2 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Åh, den har jag läst och gillade mycket. Viktig bok. En annan viktig bok jag precis läst är Under floden av Staffan Nordstrand. Den första boken i en trilogi. Träffade honom på bokmässan för framtida samarbete. Rent litterärt, inget mästerverk men budskapet så oerhört viktigt!

hallinbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.