lördag 31 december 2011

Årskrönika à la Librarybeth

Jag har en fallenhet för lätt vemod och nostalgisjuka men trots det är jag duktigt förtjust i att blicka tillbaka lite nu och då. Så nu är det på sin plats med en tillbakablick  - I give you  Librarybeths årskrönika! Snabbt sammanfattningsvis skulle jag vilja påstå att 2011 var ett fint rese- och löparår!
Så då kollar vi av några axplock ur 2011 - och om man så vill finns 2010 här.

Januari:
Libby räknar ner oxveckorna och längtar i vanlig ordning efter våren, jobbar och lackar naglarna ;) Ett välkommet avbrott blir en weekendresa till den kungliga huvudstaden med en av döttrarna.

















Februari:
Massor av snö, Mad Men och löpning! Libby fyller år och följer Fridas temaveckor.


Mars:
CakeBeth rockar loss med cupcakes och försöker mota förkylningar.



April:
Vi åker till London och har så fina dagar där tillsammans. Möter våren! Dagarna är varma och vi har så kul. Hemma igen fyndar Libby både snygg handväska och nya löparskor.

Maj:
Först Vårruset och sedan springer Libby och Löparkollektivet Göteborgsvarvet och har så himla kul!
Går på 80-talfest och det är så himla härlig vår!





















Juni:
Man kan cykla till jobbet i bara blus, Fliselin och jag shoppar åt varandra och skickar kjolar och skor! Familjen åker till Skåne och tillbringar vackra junidagar med utflykter och mys. Libby längtar efter mer semester och roar sig med att sortera bokhyllan hemmavid.

Juli:
Vi tillbringar en fin vecka på det vackra Gotland tillsammans med våra vänner.
Det blir mycket löpning, god mat och utflykter.

En tur till Stockholm hinns också med. Finfint väder i huvudstaden och vi roar oss kungligt!


Augusti:
Libby och kollegan Lisa åker till San Juan, Puerto Rico och är på stor bibliotekariekonferens. Superspännande och kul. Overkligt. Hemma springer Mannen marathon och snart har skolan dragit igång och den vanliga vardagen.
September:
En löparmånad! Först ut är Tjejmilen med en väldigt rolig helg i Stockholm tillsammans med Löparkollektivets damsektion och sedan går det bara några veckor så gör hon det, Libby. Hon springer Lidingöloppet som hon utmanat sig själv att våga! Och hon tycker det är så himla skoj!  Annars är det mest jobb.

Oktober:
Vi åker på en höstlovsresa till Normandie och umgås.
En välbehövlig paus från vardagen med skola och arbete. Resan blir fullproppad med historia, vi träffar våra goda vänner på ditresan och får chansen att umgås allihop. Löpning på stranden visar sig vara en höjdare.
Väl hemma springer Libby och friska medlemmar ur Löparkollektivet årets sista lopp, Höstmilen och konstaterar att det är lagom geggigt.


November:
Knäont gör sig påmint och går inte längre att förneka, löpträningen ligger bitvis nere och ersätts med tåhävningar och rehabträning. Libby deppar men ljusglimtar får bli adventstävling och mys hemmavid. Temaklädveckorna har rullat nästan hela hösten.

December:
Och innan man vet ordet av är det tomtar och julklappar och glögg och tjohej på gång. Man pyntar och fixar och försöker hålla sig vaken i decembermörkret. Julfest med vänner och julafton med familjen förgyller månadens slut.

6 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Ett fint år att blicka tillbaka på.
Gott nytt år.

Fliselin sa...

Många fina upplevelser! Bra med lite sammanfattning! Bloggen är ett bra instrument till det. Obs! Kolla mejlen!
Kram

Vesnas vardag sa...

Ser härligt ut! Önskar dig och familjen ett gott slut och ett Gott Nytt År Libby. Kram V

Anna sa...

vilket 2011!
jag som inte följt dig så länge är glad att jag fick en liten re-cap :)
kram och fint nytt önskar jag dig!

Camillas dagar sa...

Snyft... jag blir nästan också lite nostalgisk. Vilket underbart år du haft, förutom knäproblemen på slutet. Jag blir så j-a inspirerad av dina lopp och medaljer. 2012 blir det året jag VÅGAR och KAN! Basta!!!
Kram!

Librarybeth sa...

Husfrun: :D 2011 var kul... nu kommer 2012! gott nytt till dig!

Fliselin: japp, nu får du kolla din mejl ;D

Vesna: och nyårskram till dig!

Anna: :D gott nytt!!!

Camilla: ja, snyft nu känner jag det också...! Och vad glad jag blir att jag kan vara någon slags inspo och GIVET! 2012 då KAN du!!!!