fredag 30 december 2011

Gav upp lätt

Sitter i tv-soffan, Mannen blippar runt med fjärrkontrollen. På spåret poppar upp och vi tittar lite. Vi hör till den där lilla klicken som inte följer programmet slaviskt. Ibland säger vi till varandra att vi borde satsa och titta lite, det är ju ett bra program, har inget emot det men det blir liksom aldrig av - förrän ikväll.
Mannen engagerar sig i frågorna, svarar medan jag hummar brevid och surfar på bloggar istället. Så säger Mannen plötsligt;
- Jag som trodde att jag skulle bli en På-spåret-snubbe för resten av livet men det höll visst bara en kvart.
Jag måste gapskratta.
- Vad ska du göra istället då, Mannen?
- Läsa bok.
Och så går han.
Jösses, en överraskningarnas Man.

7 kommentarer:

Petra sa...

Hahaha!

frk F sa...

Och vi kör hårt! Tävling varje fredag. Det är tur att mannen och jag är i samma lag dock, för jag kan vara en usel förlorare... :)

Camillas dagar sa...

På spåret är perfekt att sitta och surfa framför. Vi fick... eh... 17 poäng i dag. Jag kunde bara Lars Winnerbäcklåten och gråbo... typ...

IngelaMollly sa...

Härligt att leva med en man som är full av överraskningar;) På spåret har jag börjat gilla mer och mer; som ett fint årgångsvin?;) Gott Nytt År på dig om vi inte hörs mer innan!

Librarybeth sa...

Petra: :D

Frk F: haha!!

Camilla: haha, vet inte om Mannen hann med att räkna några poäng ens..

Molly: japp! Gott Nytt År till dig Molly!

Villa Frejas bokblogg sa...

Smygande börjar jag faktiskt bli en fanatiker. Det är riktigt kul faktiskt :)
Och sen följde ju underbara Downton Abbey.

Gott nytt år.

Librarybeth sa...

Husfrun: :D Gott Nytt till dig!!!