onsdag 14 december 2011

På Bilprovningen

Sitter på Bilprovningen och slumrar, vår stackars Citroën ska få årets dom.
- Jag skulle bli förvånad om det går vägen utan anmärkning i år, sa Mannen som också var tveksam till mitt val av kappa. Jag tänkte ta Bond-brudkappan men Mannen tyckte jag såg för lyxig ut.
- Men det syns ju att jag kör en gammal Citroën, familjesliten sådan kontrade jag.
- Förvisso men det kan bli dyrt, envisades Mannen.
Så jag tog min slitna jacka och sitter här nu och funderar över manlig logik, gamla bilar och det ack så täta mörkret utanför fönstret.

4 kommentarer:

Frida sa...

Så här tänker listiga jag när bilen ska besiktigas: jag åker i stället för maken och hoppas på att de är lite snällare mot en tjej. MEN jag klär mig i rekorderliga kläder, typ skaljacka så de inte ska tro att jag är vilket våp som helst...

Fliselin sa...

Aha! Smart drag att inte klä sig för våpigt! De är säkert snällare då. Had eju annars varit läckert med Bond-kappan.

Camillas dagar sa...

Ha ha... jag brukar åka dit i lilla kjolen och det brukar gå rätt bra. :)

Librarybeth sa...

Frida: haha!!! bra taktik!

Fliselin: precis! Mannen tyckte jag såg ut att vara precis loaded med pengar och ville han inte, det skulle ha kunnat resulterat i mega-fixarlista på bilen... men det undrar jag... (oss emellan, jag tror vi snart är där ändå med den där bilen!)

Camilla: ja, det är ju en annan list!!! :D