måndag 17 oktober 2011

To whom it may concern

nu kommer saltkaret fram
Bästa förkylningsvirus!
Jag har inte, jag upprepar INTE tid med dig. För denna vecka har jag annat för mig
  • jag ska rodda allting själv tisdag och onsdag
  • jag jobbar kväll på onsdag och vill inte tvinga min kollega som går hem tidigt att bli kvar sent
  • jag ska på bokcirkel på torsdag
  • jag ska på Löparkollektivets pizzakväll på fredag
  • jag ska träffa en massa släkt på lördag
  • och jag ska springa ett lopp på söndag
Så kom inte här och stör min ordning. Capisce? Den här gången blir det saltning men tvinga mig inte att ta till det tunga artilleriet.
nej usch - gör inte det...

5 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Host och snörvel... jag trodde verkligen att jag skulle klara mig. Hoppas att dunderkuren hjälper dig.

Fliselin sa...

Fyyy! Idag hade jag en kollega som bara blommade i sin förkylning. Jag ville inte komma nära! Hon borde varit hemma. Vi skickade hem henne efter lunch! Hoppas att det vänder för dig! Vad för lopp i helgen? Tips på löparkläder nu när det blivit kallare?

Librarybeth sa...

Camilla: som jag vill det också!!!!

Fliselin: ja, usch då ska man stanna hemma. Ska springa ett lokalt lopp på en mil i terräng, en massa skitstenar och stubbar (haha). Nu är det långa byxor som gäller men inga kallingar under. Jag brukar ta en långärmad underställströja och en kortärmad löpartop/t-shirt över. Tunn vindjacka vid behov, på huvudet är en sån där buff suveränt!! Vantar behövs eg inte än, man blir varm ef 2 km, men snart är det dags med sådana också, brr.

Fliselin sa...

Tack! Då vet jag hur det ska å till!
Idag blev det faktiskt mössa och fingervantar har jag haft några gånger redan. Jag bor ju på mer nordligare breddgrader än du! Vad är en buff????

Librarybeth sa...

Fliselin: ett inlägg just for you!!