söndag 16 oktober 2011

Smörjrapport

Libby såg film igår och kan inte låta bli att lämna en kort smörjrapport.
Anistonrullen sparades till annat tillfälle men Eat love and pray tittades det på och den behöver väl ingen närmare presentation; medelålderskvinna bryter upp för att söka sig själv och har uppenbarligen gott om cash för hon går ju inte till bibblan och lånar böcker om självförverkligande utan går så att säga direkt till  källan för att se om hon kan må bättre... Nåväl, kändes dock som en reklamfilm för Italien, man blev hungrig. Alla är lite lagom crazy och mysigt förvirrade och Julia Rååååberts är ju alltid gullig när hon ler. Och så det var ju roligt att se Javier Bardem i en snyggare look än i den kusliga rollen han har i No country for old men (hugaliga!). Nu är jag sugen på att se honom i filmen Biutiful från 2010 - det var ungefär det jag satt och lurade på när jag såg filmen för i övrigt nja... var det som sagt roligast med all god mat. Jag visst ju liksom vad jag gav mig in på när jag bänkade mig i soffan med den rullen.... nåja, vackert så.

Och så filmen Genova med Colin Firth. Filmen säljer in sig lite som en "modern spökhistoria" på baksidestexten.
Que? Det kanske inte var riktigt bra beskrivet, nä. Ledsen familj med massor av sorg efter otäck olycka där mamman omkommer, drar till Italien (!) och försöker återhämta sig. Tonårsdotter hänger med kompisar (jag skulle ALDRIG släppa ut henne så där lättvindigt, men det är ju jag det...) minsta dottern mår pyton och anklagar sig själv för att vara orsaken till olyckan och ser den omkomna mamman i Genovas gränder.
Tja, sedan händer inte så mycket mer. Lite lagom mycket djup och sjysst filmat, Colin är fin i vit uppknäppt skjorta och slumrar du till har du inte missat allt för mycket. Inte allt för uppenbar handling så denna rulle höjer sig knappt över smörja-stadiet men inte så mycket mer.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Har bara sett "Eat, pray and love" och den gillade jag...
... som för övrigt faktiskt bokat boende i Italien (!) vid Comosjön i sommar. Sedan får vi se om vi hamnar Italien vid havet eller i Kroatien.

Librarybeth sa...

Camilla: ger den bara knappt godkänt men som feelgoodrulle jorå ;D mmmm Italien... himmel vad ni kommer få en mysig resa!