torsdag 13 oktober 2011

Det är rätt tidigt

Vad jag gillar att cykla tidigt till jobbet! Det får gärna vara lite folktomt, några stackare som går ut med hunden (de ser väldigt ofta supertrötta ut!), rullaresväskamänniskor (åh, ut och resa vad kul för henne/honom), varuleveransjobbarmänniskor, byggare och andra morgonpigga på-väg-till-jobbet-människor.
Morgontrafik men inte den där tjocka sega strömmen vid halv åtta- åtta. Inga skolbarn, skolungdomar eller studenter syns till än. Jag gillar dem också - men så här tidigt är det vi andra som är på G.
Husbygget ser ut att flyta på bra tycker jag.
Och så månen som lyser över oss allihop.
Torsdag - det låter bra.

4 kommentarer:

k sa...

Jag gillar också de där tidiga morgnarna när man väl vunnit kampen om att ta sig ur sängen. Men ytterkläder just nu, that's tricky. Det blev liksom vinter med en gång...

Fliselin sa...

Ha ha, jag läste varulvsjobbarmänniskor. Bilden var ju lite i varulvarnas tid med måne och allt. Man läser det man vill läsa...

Vesnas vardag sa...

Vacker bild. :) Är den tagen med instagram? Jag får inte mina bilder sparade inne på min fotosida. Funkar det för dig? Tror de tagit bort den funktionen, lite synd.

Librarybeth sa...

k: jag behöver oftast inte kämpa mig upp ur bädden som tur är.. men iih, imorse var det kallt, glömmer det varje år!

Fliselin: hahha! nej sådana såg jag inte imorse... yyyyl!

Vesna: fotade bara med ajfånens kamera, trixade m ram m appen PS Express!