måndag 25 juli 2011

Så värd - en lista

Jag är efter två mil i terräng så värd
  • sparris (love) i potatissalladen
  • körsbärstomater
  • en riktigt fin sallad
  • ett glas rosé
  • glass i efterrätt (det fanns ingen tiramisu älskling så jag köpte stracciatiella istället)
för de sista 4 km på min terränglöpning som var bitvis rätt soggy pga allt regn, med stubbar och rötter där jag såg dem sist (hatahata) och segbacken var precis så seg som jag mindes den så tänkte jag inte på något annat än ovanstående.
Så spännande har min måndag varit hittills.

11 kommentarer:

Fliselin sa...

Det där gjorde du bra! Är det ofta det blir sådana långlöpningar? Jag har inte kommit till de distanserna ännu men vem vet, kanske en dag...

Linda sa...

Hurra vad bra!

Villa Frejas bokblogg sa...

Bra kämpat - du förtjänar en god middag och ett stort glas rosé.

Vesnas vardag sa...

Bara att älska Tiramisu ju, godare än bäst! :) Låter som en lyckad dag!

Anonym sa...

Men oh!!! B-kulla 2 varv! Jag är imponerad och inser att jag ligger väldigt mycket efter just nu. Dock sprang jag en härlig ladsvägs/skogsrunda med en riktig mördarbacke i veckan...Maken säger att den var som aborrebacken...HUA.
Lidingö känns om än lite närmare nu än tidigare men ändå så långt borta.
Mardrömmar...
/Karin

Fliselin sa...

Sparris i potatissallad, låter gott! Har du recept?

Librarybeth sa...

Fliselin: försöker komma ut på långlöpningar regelbundet men inte alltid det går, nu vill jag absolut komma ut minst 1 ggn/vecka på långt. Sparris är en passion! Inget avancerat (jag är för bekväm), koka färskpotatis, låt svalna ngt, tärna potatisen i lagom stora bitar, olja/vinäger/salt/peppar/kanske basilika blanda och så nykokt grön sparris skuren i stavar. Blanda. Ät o njut. Gott!!!

Linda: känner mig nöjd trots en seg start...

Husfrun: tog två....:)

Vesna: absolut!

Karin: försökte tänka Aborre, Aborre när jag sprang, i synnerhet i värsta uppförslutet vid 8 km. håhåjaja, det kommer stunder då man ångrar sina påhitt!!! :)

Camillas dagar sa...

Åh, men duktiga du! 2 mil!!! Det är ju grymt bra.
Så klart att du var värd sparris efter en sån insats.
Kram!

Librarybeth sa...

Camilla: :) det var gott! Och stärkande!

Anonym sa...

Himmel! Två mil! Det tror jag inte att jag orkar.

Anonym sa...

Himmel! Två mil! Det tror jag inte att jag orkar.