tisdag 19 juli 2011

Bäst

Plötsligt känns allt så mycket mer... bäst liksom. (Solen skiner för tillfället och humlor och bin kalasar bland mina lavendel).
Och jag tänker satsa på läsning idag. Här syns min sommarhög som jag jobbar mig igenom. Sundströms Vinteräpplen överraskade mig, den var riktigt bra. Drivet i berättelsen fanns där och boken var bra språkmässigt, jag kom nära inpå bokens huvudpersoner. Just nu läses En dag som efter en startsträcka, där jag fnyste åt den så vanligt förekommande upphaussade stämningen kring vissa böcker (vad trött jag blir på sådant ibland), ändå nu kan känna att jag börjar gilla boken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min "En dag" är snart slut å jag sörjer. Gillar den! (så nu har jag upphaussat den ytterligare å jag förstår vad du menar... ;-) Trevlig läsning - vi ska nu ta cykeln till beachen. Kram lillsis

Librarybeth sa...

Lillsis: Åh, vad roligt att du tittar in här!!! Håller med dig för nu har jag snart läst hela och den är så bra. Vill inte att den ska ta slut!!!!

Anonym sa...

Jag tyckte inte att den var så bra, så jag slutade läsa den, men nu ska jag ge den en chans igen!
Gugge

Librarybeth sa...

Gugge: snälla ge den en ny chans, jag behövde faktiskt rätt många sidor innan jag fann mig till rätta med boken :)