söndag 17 juli 2011

Lite så där dagen efter

Hur kul är det egentligen att packa upp? Är det roligare att packa upp eller ned? Vete sjutton, jag tycker det är roligt och trist på samma gång - båda sakerna. Nu låter jag mer förvirrad än vanligt vilket beror på att jag alltid drabbas av lite postresedepp när jag kommit hem efter en resa. Jag tycker självfallet att det är najs att vara hemma (jag älskar att vara hemma!) samtidigt tar det en stund innan jag är på banan igen. Tvätten väntar och jag vet att jag inte ska börja planera något nytt utan istället luta mig tillbaka och bara ta in nuet. Suga lite på reseminnen. Gå runt och skräpa. Plocka lite med böcker och tidskrifter. Checka av posthögen (den var väldigt liten).
Och i värsta fall baka en hallonpaj.

på kajen, vår båt kommer in
vi beundrar hamnen och säger hej då till Visby

3 kommentarer:

mamma P sa...

Usch, jag gillar inte att packa upp. Men vi gillade Gotland, har redan planerat att ta med hela familjen nästa sommar. Välkomna hem!

Vesnas vardag sa...

Blur ju lite mer att tvätta vid upp packning. :D

Librarybeth sa...

Syster Y: tackar! Och låter bra att du har planen klar för sommaren 2012! Gotland äger!

Vesna: onekligen!!! Jobbar mig igenom högarna...