fredag 15 juli 2011

När det småregnar

En del fotar blommor, Libby fotar grönt.

Jag misstänker att mannen håller en historialektion (igen).

Bra löpsteg ;) man måste få springa av sig ibland...

Gråmulen vy.

Om man gillar höjder kan man ju titta ner.
Efter födelsedagsfirandet med tårta igår blev det en tur till Botaniska trädgården igår. Lite småruggigt väder men fint ändå.
Sedan traskade vi till Gotlands museum, Fornsalen. På museet var det tjockt av barnfamiljer denna gråtrista dag. Där slogs jag åter igen av att vi sannerligen lämnat småbarnsåren bakom oss. Inget roande av småbarn, inga blöjbyten, inga nappflaskor, inget jagat i blicken då syskonen sticker iväg åt alla väderstreck. Ingen köra-vagn och leta efter hiss. No no. Bara glida omkring och övervaka för kidsen roade sig själva och här klarar alla sina toabesök på egen hand. Visserligen länge sedan småbarnstiden men emellanåt slås man av att vips - är kidsen "stora".
Kvällen avrundades på en mysig italiensk restaurang. Maten var god och kom precis i rättan tid, nästan lite vardagsedge där för alla var rejält hungriga och trötta. Men vi fick en fin middag!
Hemmavid rörde jag ihop en rejäl sats med chokladsås och så blev det glassefterrätt vid 22-tiden.
Jaja, det är ju semester!

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Grönt är bättre än blommor, tycker även jag.
Botaniska är mysig. Har nyss läst en Anna Jansson om ett mord där, så just nu känns den inte fullt lika idyllisk. ;)
Jahapp, då blev man ju sugen på en tripp till Gotland igen då... Dina resebloggningar är riktigt jobbiga...

Vesnas vardag sa...

Jag blir också sugen på Gotland igen. Saknar Visby och Fårö massor. :)

Librarybeth sa...

Camilla: hihi, vänta bara tills jag bloggar fr Puerto Rico... ;)

Vesna: jaaa, det är bra fint här!!!