fredag 22 juli 2011

Nä, nu sover vi istället

Pjuuh, vilken dag. Där fick jag sannerligen testa mina gränser vad gäller åkattraktioner. Är egentligen en fegis men for med så länge prylarna rör sig framåt och absolut inte runt, runt. Kidsen är nu nöjda, de vill ju testa närapå allt.... Twister (ny för i  år på Grönan va?) gick ohyggligt fort... jag hann inte ens skrika, blev helt torr i munnen av förskräckelse. Det blir man av att betala inträde och åkband också, I tell you.
Nu blir det god natt.

8 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Legoland är ta mig tusan billigare. V betalade 600 entré, barnen gick gratis tack vara Giffel rabatt och inne åker man ju allt gratis. Maten är dessutom godare. Jag vägrar grönans mat. Har alltid åkt på nitlott där, så det blir före och efter istället.

Villa Frejas bokblogg sa...

Såna där nöjesfält är inget att ha ;)

Fliselin sa...

Jag försto att man tappar andan när man ska betala entrén. Trist med hutlösa priser, men det får man försöka att glömma ... Undrar vad som händer idag. Undrar också vad Giffel rabatt på Legoand är för något...

Camillas dagar sa...

Mmm, ni som är så många också... Synd att det ska behöva kosta så mycket. Det finns säkert många som aldrig ens har råd att besöka Gröna Lund. :/
Ni verkar i alla fall ha kunnat utnyttja era åkband till fullo. Galning som åker. Jag håller mig till Kärlekstunneln jag. Den är lugn och fin. :)
Kram!

Librarybeth sa...

Vesna: så sant, Legoland är bättre i pris!!! Och maten är läbbig på Grönan, gjorde misstaget att testa en belgisk våffla - urk.

Husfrun: nog för att vi åkte mycket, iaf de under 18... men det blir bra kostsamt ändå... nu dröjer det innan vi gör om det.

Fliselin: ja fy, you don't wanna know ;)

Camilla: vi borde ju för fasen få grupprabatt ;) Kärlekstunneln testades också. Dammig och lugn haha, men som sagt det blev många åk!

Vesnas vardag sa...

Fliselin:
På "Pågens gifflar" finns en gratis entré barnbiljett på påsen att nyttja på Legoland. Gäller fram till oktober 2011. Och har ett värde på ca 300 kronor. Sparade 600 i entré på detta sätt nu när vi gjorde Dk, helt ok.

Fliselin sa...

Ha ha, då vet jag vad Giffelrabatt är! Tack för info!

Vesnas vardag sa...

Ja, en förenklad översättning bara. :D