torsdag 22 juli 2010

Blanka katalogsidor

Det har ju ramlat in några kataloger med höstnytt i brevlådan och inte för att jag direkt längtar efter höst (nej, det gör jag verkligen inte) så är det ändå lite skoj att småkika.
Framför allt är det spännande att det känns precis som när jag var i 12-13-årsåldern och höstkatalogerna från olika postorderföretag anlände. Och jag fick ta av plasten och högtidligt lukta på de blanka sidorna i katalogerna från Josefssons, Ellos, Haléns och allt vad de hette. Sedan fick man drömma sig bort och önska sig nya kläder inför skolstarten och några av favoriterna satte man ett KRYSS intill, som en indikation till mamma "att den här vill jag verkligen ha".
Doften av blankt katalogpapper ger mig samma känsla idag, många många år senare och nu förtiden är det mest mina egna tjejer som kryssar vilt i katalogerna.
Kanske jag borde sätta några kryss i katalogerna ikväll...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det hade jag nästan glömt, precis så var det ... jag och kompisen brukade dessutom beställa samma kläder, på den tiden var det ju kul att komma till skolan i lika outfit! Minns fortf ett postorderfynd i form av rutig blus i vinrött med matchande manchesterbyxor.

Ses snart!
/Åsa

Librarybeth sa...

Åsa: Läckert! Om du vill kan vi synka våra katalogköp och outfits så går vi till olika bibliotek... ;)
Tack för ikväll, det var supertrevligt!!!

Camillas dagar sa...

Mmm, jag blev helt lyrisk då jag fick H&M-katalogen härom dagen. Så himla mycket fint ju. Mycket mysiga koftor och tröjor. Me like!