lördag 17 juli 2010

Jag duger inte till något

Jag har fullkomligt ramlat ned i semestertrallen. Oj, oj. Det tog eviga tider för mig att tillreda en enkel middag ikväll. Jag hoppas hela tiden att det ska komma en trevlig servitör och ställa fram allt på bordet. Det gjorde det inte. Sömngångaraktigt trampar jag omkring i köket och försöker förtvivlat samla tankarna så att det ska resultera i något ätbart.
Vad gör jag då? Jag bara läser och läser. Det duger jag till.
Och det som är tokigt är att jag ska jobba nästa vecka! Javisst! Så dumt! Hur ska det gå? Kommer det att bli något vettigt gjort?
Och det som är tursamt för kommunen där jag är anställd är att jag sedan ska ha två semesterveckor till. Så hinner jag väl inte ställa till med allt för mycket tokigt och så jag hinner vila upp mig lite till.

Inga kommentarer: