torsdag 5 februari 2015

On my mind - en lista

Jag skulle kunna göra en lista?
Samla tankarna lite?

Veckans bästa; stortösen fått sitt körkort
Veckan sämsta; nästyngsta nu fått diagnosen skolios och nu väntar vi på att hon ska få prova ut en nattkorsett.
Lilla vännen.
Veckans läsning; allt jag kommer över om skolios.
Veckans arbetshjul; det var fanken vad det snurrar.
Veckans hoppa över; Trappan.
Veckans återhämtning; vad vore jag utan löpningen?
Veckans överraskning, djii det är ju fredag imorgon.
Veckans not-so-much-överraskning; Jag.är.trött.


11 kommentarer:

Spader Madame sa...

Åh! Förstår att tankarna snurrar. Bra med tidig diagnos dock. Imorgon är det fredag!

yllet sa...

åh grattis till stora!! wheee!!
och neeej. förstår att det snurrar. hoppas hon får snabb hjälp och att det funkar bra för henne med korsett

Fliselin sa...

Kul med körkort! Mindre kul med skolios, stackars tösen. Det är bra att få tidig hjälp.
Förstår att du skippat trappan när du haft annat att tänka på...
Ha nu en skön helg!
Kram!

Anonym sa...

Det kommer säkert att funka bra med nattkorsett. Ovant i början förstås, men jag håller tummarna. /Annika

Anonym sa...

Vad roligt att N har klarat sitt körkort, grattiskramar till henne!
Övriga familjen får också kramar när jag läser om "veckans sämsta",
men ni kommer att greja det också. Bra att det upptäcks tidigt iaf och att det finns hjälp att få...
Och idag är det fredag igen:)
Agnes

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och som trodde att det var cancer på gång när du blev lite tyst, blev lite lättad när jag läser skolios. Men jag förstår att det är tungt och att du läser allt som går att läsa, men som andra säger: det upptäcktes tidigt och det finns hjälp. Kram <3

pralinen sa...

vilken vecka den här nr 6 verkar vara för flera. Jättekul med körkort - grattis till stora tjejen. Skolios, hmm - man vänjer sig vid korsetten, och man blir bättre - se på mig... (kanske inte det stiligaste exemplaret men rakare i ryggraden blev jag) Kram till den utsatta och alle ni som oroas.

hallinbloggar sa...

Men vilken vecka du haft med både glädje och tunga besked. Håller också tummarna förstås att det ska gå bra med nattkorsetten och att det läker fint! KRAM!

Librarybeth sa...

Spader M: ja, det blev mkt att tänka på, men nu känns det bättre!

Yllet: det kommer nog bli tufft, det är ju ingen direkt bekväm historia de där korsetterna men det måste gå. Och stora är glad för sitt körkort!

Fliselin: ja, bra att hjälp finns att få, vi trodde inte att det skulle behövas korsett, blev lite överraskade men det kommer gå det också! Kram!

Annika: ja, det är en tuff invänjning har vi förstått men det får lov att gå!

Agnes: mkt roligt för Stora N! Nu kan är det dags för nästa tös i det :D
Känns jobbigt med lilla S som måste ta sig an detta med nattkorsett men det får lov att gå. kram!

Iwillnot: ja, det finns så mkt som är läskigare och värre... det kommer nog inte bli enkelt och kul precis detta men det är bra att hjälp finns! Kram!

Pralinen: då talar du av egen erfarenhet... ja, det är bra att man upptäcker det i tid. Kommer bli tufft att vänja sig vid korsetten men så är det bara! Kram!

Hallin: ja, det var upp och ned och mkt att göra på jobbet ovanpå det. Men nu har jag landat lite. Kommer bli bra! Kram till dig!!

Akan-Kakan sa...

En tjej jag känner skriver lite om sin skolios ibland. Bland annat här:
http://www.womenshealth.se/blogs/annalena/na-nu-ar-det-dags-for.htm

Librarybeth sa...

Akan-kakan: tack för tips!! jag har också tipsat min dotter att läsa jämnårigas berättelser!! kram!