måndag 16 februari 2015

Foten i kläm

Jag känner av en slags konstig trötthet i höger fot. Har gjort det någon vecka men det gör liksom inte ont men det lurar en märklig känsla under hålfoten med något drag bort åt hälen men jag har alltså inte egentligen... ont.
Och genast sätter hjärnan igång med att känna efter ännu mer, vill ha diagnos, vill ha klarhet.
Mest av allt vill jag att det slutar kännas så där diffust kanske-en-massa-krångel-på-gång-obehagligt.
Djisus, jag orkar inte med något sådant krångel.
Kroppen skärp dig.
Jag ordinerar vila.

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Beware of plantarfacilit. Hoppas att foten ger med sig och blir snäll!

mis(s)match sa...

På med birkis inomhus och så tåhävningar

pralinen sa...

Inget vidare när kroppen motarbetar - känner igen känslan :(

Librarybeth sa...

Fliselin: ja fy. den fruktar jag. det vore för eländigt...

mis(s)match: tåhävningar ingår i träningen, nu letar jag fram min birkistofflor.

pralinen: nä, fasen jag har testat det förra året så tack tack - det räcker.