söndag 8 februari 2015

Idag har det varit en så solig söndag

...och jag var ju ute och sprang.
Gött med sol i ansiktet.
Såg att Pernilla föredrog att softa inne med en bok (gött det också!) och att med stora barn slipper man vinterutflyktsgrejandet. Så sant, så sant.
Jag är så mycket mer för sommarutflykter!
Då vaknar jag till minsann och kan stå och greja både med enkla och mer avancerade matsäckar, så mycket mera Libby.
Med större barn - vill ni gå ut mina små innekatter?
Nej, säger kidsen och vrider obekvämt på sig.

Åååååkej, fine, jag tänker inte tjata! tänker jag och får njuta av vintersolen på mitt vis utan att försöka övertala någon.
Visst har vi genom åren genomfört vinterutflykter,  då när kidsen var små, med varm choklad, apelsiner, pulka och the whole tjäbang som vi säger.
Men dji! vad Mannen och jag fick köra STORA övertalningskampanjen för att få ut alla fyra.
Och så skulle man synka så att de var på gott humör alla fyra - och helst samtidigt.
Visst har det varit fina utflykter (och en del totalt misslyckade) inte tal om det meeen,
alltså slitet innan!
Nej, jag kan inte säga att jag saknar just den delen faktiskt.
Kidsen har alltid varit lättare att dra med på sommarhittepå, det kanske överfördes direkt med bröstmjölken vad vet jag.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Skridskoturerna var värst, alla kategorier. Kallt om fötterna och griniga ungar för att de inte kunde åka. Hu.

Librarybeth sa...

Iwillnot: jaa, pulkaåkningen var ok, skidor rena katastrofen ngn gång och skridsko- sweet Lord. Freeeezing!