lördag 7 februari 2015

Home front

Vi liksom hänger tillsammans.
Da girls och så jag. Det gillar jag.
Men inte Mannen, han är på skidskola långt norrut och jag hoppas han slipper Ole.
Ole, det där blåsiga ovädret.
Alldeles nyss verkade det som någon kusin till Ole for förbi, ska det bli skitväder här också?
Lägg av, jag ska springa imorgon, om det ska blåsa, blås nu.
Annars då?
Dagens bortom allt-förstånd-tröök; städade kylskåpet.
Sweet djisus, det är fanken obegripligt tråkigt att städa kylskåp. Men nu är det klart.
Och kidsen erbjöd sig att ansluta till operation hushållsnära tjänster så den biten gick som en dans.
Notera; erbjöd sig självmant. Plötsligt händer det.
Och nu blir det soffhäng tillsammans. Troligtvis kommer någon att klämma igång Melodifestivaltjosanet och så sitter vi där och kommenterar precis allt och hör knappt ett smack av vad alla sjunger.

4 kommentarer:

Omentjej sa...

Vänner i Tänndalen sitter i stormen och myser nu. Hoppas guben din har det lika bra trots oväder.

Librarybeth sa...

Omentjej: ja tvi, han ringde och lämnade en rapport. Det har varit blåsigt med stort B!

Camillas dagar sa...

Mysigt med mello (hihi... jag säger mello) och nu fick jag svar på att skudmannen inte var i Norberg.

Librarybeth sa...

Camilla: haha - du är förlåten!! :D
japp!