lördag 21 februari 2015

Lördagsstatus

Så.
Efter att ha levererat så det smällde i jobbmejlen igår gick jag med raska steg ut från jobbet vid 15.
Då fick det räcka med jobb.
Och hade istället fredagsträff med tillhörande fika med äldsta dottern - ett alldeles utmärkt sätt att avsluta arbetsveckan.
Nu.
Laddar.
Efter att ha daskat på med Voltaren under veckan som gått, avstått från all löpning känns foten...
jomen, den känns ok, bra. Trötthetskänslan är borta, jag går förstås runt och känner efter precis heeela tiden och får stundtals inbillningssjukan men nej. Det känns ju bra.
Känner mig nästan lite duktig som faktiskt så moget tog beslutet att hoppa över all löpning.
Det är inte riktigt likt mig.
Och nu.
Väntar en långrunda. Jag har just nu lite svårt med motivationen, har förlagt den här någonstans och
ska leta upp den nu.
Ute är det en disig himmel som solen bryter igenom. Snön är borta, Skidkungen aka Mannen tänker leta efter den, själv ska jag nöta asfalt.
Känns som vi redan är en bra bit in i mars

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jag gjorde rent mina skidor i dag från fästvalla och ställde in dem i klädkammaren. Det känns som att vintern är över för den här gången, innan den knappt har kommit. Hälsa din man lycka till med ÖS, jag vill så himla gärna prova det något år då hälsan inte är så kass och vintern är bättre än i år.

Librarybeth sa...

Camilla: Han har legat i så gott han kunnat med tanke på mycoplasma och sedan förkylning på det.
Skidor har han åkt men han säger att samma form som förra året.... det har han inte.