måndag 9 februari 2015

Nu blir det åka av eller hur familjen ska synka sin sommarledighet

Dags att lämna in datum på önskad semester.
Jag brukar ääälska det. 
Nu oroar jag mer för hur vi i helsefyr ska få till det, jag vill ju att kidsen ska vara lediga tillsammans med mig! 
Ja, och Mannen såklart! 
Vi som vill resa, nu är det inte bara min och Mannens semesterplanering som ska gå hand i hand, nu ska också sommarjobbssökande ungdom räknas in.
Jag vet, dagens i-landsproblem kanske men så är jag också lite egotrippad när det kommer till den här sortens spörsmål.

6 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Och nästa planerade resa går till??? Du får säkert ihop det! Synka efter mannen bara, så får ungdomarna anpassa sig. :)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag vet. Sitter med samma sak. Svårt att få ihop det, helt klart. Och varje år tror jag att det är sista året de vill åka med oss, men nästa följer de med ändå :)

Fliselin sa...

Åh! Ja, det kan vara knepigt att få ihop veckorna om kidsen ska jobba. Det bästa vore ju om de jobbade när ni föräldrar jobbar. Några veckor hoppas jag att ni kan få ihop.

För länge sedan hade du en bild på en trevlig möbelgrupp som du har hemma. Soffa och 2 fåtöljer. Jag fastnade lite för fåtöljerna och skulle vilja hitta någon liknande modell att byta ut de nuvarande mot hemma. Är det någon möbel från typ Malmsten eller liknande?

Librarybeth sa...

Camilla: nästa resa går till Budapest men det är på ett påsklovet så det ordnar sig men i sommar hade vi tänkt oss Grekland... tillsammans!

Iwillnot: värsta pusselläggandet! Och jag vill ju lägga pusslet för jag vill absolut att alla ska med!

Fliselin: japp, tänkte att vi skulle få till det. Sedan måste man ju också vänta innan man ens vet om kidsen får jobb, jaja det ordnar sig hoppas jag!
Hm, det måste vara soffgruppen i vardagsrummet du menar (knappast min snubbiga tv-soffa haha!)
Det är en grupp som Erik Chambert ligger bakom! Chambert 1902-1988, var en duktig formskapare, här från Nkpg - det gör det extra fint att ha den tycker jag ;D

Fliselin sa...

Tack för info! Blir lite lättare att leta på auktionssiter och Blocket.

Librarybeth sa...

Fliselin: lycka till med möbeljakten!!