måndag 1 september 2014

Och in i september ska vi

Inte bara ny vecka! Det är ny månad också.
Augusti höll på länge, tänk i början hade jag semester.... (tittar drömmande ut genom fönstret...)
Jag avrundade ju som sagt augusti med att slå omkull rejält i skogen.
När sköterskan som på lördagkvällen så vänligt gav mig en stelkrampsspruta frågade hon om jag hittat någon svamp - jag hade ju berättat att jag hade ramlat i skogen - trodde jag först att hon skojade lite med mig.
Sedan insåg jag ju att det var en rätt relevant fråga.
Så här års är väl de flesta i skogen för att leta svamp.
- Eeh... nä, jag sprang i skogen.
- Jaha, så här års blir du väl inte så svettig, sa hon då.
Och då tänkte jag på att hon skulle bara se mig, hur det droppar om mig ibland.
- Jo, det tycker jag nog.
Om klappade om mig och tyckte att jag skulle ta det lite lugnare.
Det kan jag hålla med om men så där evinnerligt snabb var jag ju inte i lördags (önsketänkande), ramlandet hjälpte säkert en rot till med.
I natt har det värkkliat i såret och ha byxor över det flotta plåstret är rätt obekvämt, jag sparar det till eftermiddagens stallvistelse.
Dagens blir således med plåster kompletterat med gråspräckligt fr Lindex och svart kjol m drapering fr HM.

3 kommentarer:

yllet sa...

Inte svettig? Haha.

Anonym sa...

Du klär även i plåster
Karin

Librarybeth sa...

Yllet: jag vill mena det... :D

Karin: åh, tack. Bra för det måste hänga med ett par dagar ;D