lördag 20 september 2014

Kräftskiva comin' right up

Inledde lördagen med ett långpass.
Lite dimma som dröjde sig kvar på fälten, bonden var ute och körde med traktorn och grejade på fälten, det var stilla och höstlöven i blandade kulörer.
Sannerligen.
Att få boosta med långlöpning och så lite natur på det, man mår som en prinsessa.
25 km senare var jag hemma och då var alla dimslöjor borta och solen tittade fram.
Mitt trick är att dra i mig Resorb sport vid hemkomst för att mota bort ev post-långrunda-huvudvärk. Äta också självfallet.
Sedan kan man diskutera om hushållsnära tjänster såsom städning är så bra att lägga in direkt efter ett långpass men ibland har nöden ingen som helst lag.

På rundan var det jag och mina nya älsklingar; nya skor!
Får lov att återkomma till dessa imorgon, nu ska det bli kräftor (jag äter ett par som sällskap) och äppelkaksbonanza.

lördagens top från COS, jeans Monki

2 kommentarer:

Fliselin sa...

Härligt med en långrunda i den sista sommarvärmen. Ska bli kul att se dina nya skor! Ha en fin kväll!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, jag lyckades pricka in en fin dag!