måndag 15 september 2014

Det här var inget bra

Jag mäktade inte sitta uppe hela natten igår och valvaka, efter helgens bravader var jag trött.
Sedan såg man ju rätt tidigt åt vilket håll det barkade hän.
Och det barkade verkligen.
När jag vaknade på morgonen och läste slutresultatet kan jag konstatera att det känns verkligen inget bra att SD är tredje största parti.
Jag vet inte riktigt vad det har blivit med alla medborgare runt omkring mig.
Vill man ha ett främlingsfientligt parti i toppen? Som ska vara med och ta beslut?
Vill man det? Förstår man vad man säger ja till?

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Tack och lov var det inte alla medborgare runt omkring som SD-röstade men visst är man i chock och undrar vilka de är.Jobbigt läge nu.

Kjersti sa...

Jeg kjenner følelsen, vi opplevde jo det samme her for noen år siden. Og i fjor kom de til og med inn i regjeringen. Jeg spør meg selv hvem alle disse menneskene er, som har så mye imot innvandrere. Sannsynligvis kjenner jeg mange av dem, uten å vite det... Heldigvis er tross alt de aller fleste folk noenlunde fornuftige. Ha en fin dag uansett!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, mkt jobbigt.

Kjersti: just nu känns det solkigt och trist :(