torsdag 11 september 2014

Torsdagsmorgonens funderingar och en Trappans

Jag var inte trött på trappan, själva momentet, men jag kände mig lite trött... på mig själv... tror jag.
Men efter väldigt fin feedback hänger nog trappan med trots allt, tills jag trappankrisar nästa gång ;D
Det roar mig ju och är ju rätt harmlöst.
Jag blir lite trött på mig själv ibland och ibland är det mitt alter ego Libby som får ta lite stryk skulle man kunna analysera det hela lite amatörmässigt.

Trött var jag också igår afton när jag trampade hem i den mörknande kvällen. Och det efter en sån där kväll där jag langade böcker och hjälpte folk så det stod härliga till. Och alla besökare var så där trevliga och roliga och sa tack så mycket för hjälpen.
Förresten oftast, oftast är det faktiskt så på mitt jobb. De flesta som man får serva är glada och snälla. På biblioteket får man ju träffa så många olika människor. Tror inte det går en dag utan att jag tänker på det.
Så många olika... olika åldrar, bakgrund och olika behov av vad vi på biblioteket kan hjälpa till med.
Och mitt kvällspass hade föregåtts av ett arbetsflow som vore jag touched by God.
Vissa dagar sticker ut lite. Guldjobbardagar.

dagens orangea bidrag kommer från Lindex. Top Simple och byxorna som är blanka i strukturen kommer också fr Lindex... 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kände mig nästa lite nervös inför dagens Libby. Skulle du stå där??? Och tack och lov, och lika självklar som att jag borstar tänderna på morgonen och att du ingår i min morgonrutin. Där var du ju...Nu kan jag pusta ut! Anna panna

Anonym sa...

Grattis till GULDJOBBARDAGEN! Jag önskar dig många fler sådana! Alla dagar kommer nog inte att vara guldjobbardagar, men kanske när man minst anar det, så PLÖTSLIGT HÄNDER DET!
/Annika

Kjersti sa...

Veldig fint med orange! Og selv om jeg ikke kommenterte på innlegget om å slutte med trappen, er jeg veldig glad for å se deg der i dag! Det gir inspirasjon :)

I mitt huvud sa...

Vad härligt att få ha såna jobbdagar!!! Hoppas idag oxå blir en sådan!

Anonym sa...

Det känns skönt att du är tillbaka i trappan!
Hoppas du får en GULDdag igen ;-D
Agnes

Fliselin sa...

Härligt med gulddag på jobbet!

Anna sa...

Härligt att du har sånt flow! Och härligt med en dagens i trappan! Kavajen är grym! /AnnaP

Librarybeth sa...

Anna panna: hahaha!! Vad rolig du är!! Ja, jag studsade tebaks till trappan!!

Annika: visst är de goda - de där guldjobbardagar. När man känner att alla planeter står rätt och man bara levererar!!!!

Kjersti: visst är det en härlig färg!! Man blir glad av den!

Imitthuvud: ja! Mer sånt av den varan!!

Agnes: gulddagar på bibblan - bästa gulddagarna! Trappan har dragningskraft ;D

Fliselin: mmm, sånt gör en glad.

Anna: gillar jobbflow, det ska man få unna sig då och då! :D Tack! Den väldigt orange, haha :D

Camillas dagar sa...

Ingen Libby utan trappa! Punkt!