fredag 5 september 2014

Dagens käftsmäll eller Ja, jag är bitter

Krya på dig, ropar kidsen till mig där jag sitter i sjukhörnet.

Det var då f**.
Ännu ett lopp där jag inte kommer till start.
Och min Tjejmilen-helg som jag sett fram emot så länge! Hänga med brudarna, springa lopp, äta och dricka gott, sova hotellsängen och lite shopping.
Nu blir det i.n.g.e.n.t.i.n.g.  med det.
Kroknade igår och la mig tidigt, vaknade 375 gånger under natten och fattade läget i natt.
Du är sjuk.
Det blir inget med helgplanerna.
Jag trodde ett tag att det går nog och så lite senare; jag kan följa med till Sthlm i alla fall men inte springa.
Med feber? säger sjukkroppen. Och seg hosta? Och Huvudvärken från hell som går ner i axlarna?
Hänga med? Är du dum i huvudet också (förutom sjuk)?

Det är märkligt att det tar så lång tid innan jag fattar men då! Då fattade jag.
Det blir en helg i sjukhörnet.

11 kommentarer:

Fliselin sa...

Åh! Nej! Nu är det nedrans, riktigt synd om dig! Fy sjutton vad surt. Du skulle ju springa nu. Du fick ju ställa in i våras men nu var det ju dags. Det här var inte kul. Nu hoppas jag på rekordsnabbt tillfrisknande så kanske jag kan se en glimt av dig när du racar nästa helg.
Kram!

Spader Madame sa...

Trist! Skickar största krya på dig-kramen!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, nu känns det lite motigt faktiskt. Jag måste ha ställt in få se nu fem lopp nu.
Jag skulle dessutom få en fin lyxig helg med tjejerna i vad som ser ut att bli kanonfint väder.
Och hur går det m tränandet liksom? Det suger verkligen. Nu hoppas jag innerligt att jag är kry nästa helg och att jag har något som liknar klipp i benen....
KRAM

Spader M: tack, den emottages tacksamt.

yllet sa...

Krya krya!! :(

mis(s)match sa...

Krya på dig! Själv hemma från jobbet för 4e dagen i rad. Fått ställa in 2 operationsdagar och 2 hela mottagningsdagar! Inte varit sjukskriven på sisådär 3 år...
Seg är den här dunderförkylningen!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

MÄH!

Fattar att du är sur, arg och ännu mer sur. Krya på dig <3

Anonym sa...

Stackars dig! Tycker verkligen synd om dig, eftersom jag förstår att du har sett fram emot att springa. Måste kännas trist som attan att vara anmäld till ett lopp och inte kunna delta! Inte ens de roliga kringaktiviteterna. Bittert!
Varma sympatihälsningar från Annika

hallinbloggar sa...

Men åh, tycker så synd om dig! Det är så t r å k i g t att vara sjuk och att missa en sån här sak gör det hela än värre. Men, krya på dig : )

Petra sa...

Öken!! Du var ju så pigg i tisdags trots sjuka barn hemma och ett jobb där du möter folk hela tiden. Men, verkar som det går väldigt mycket olika grejer just nu. Krya på dig. Och försök sikta mot nästa lopp ( låter klyschigt men ändå)

Camillas dagar sa...

Men det var då själva faan!
Kram från en som förstår! Krya!!!

Librarybeth sa...

Yllet: jajamän!!

Mis(s)Match: superseg - en av ungarna har hunnit ett varv till skolan och sedan hem igen.... pga förkylningen. Tog sig influensaliknande former.

Iwillnot: skitsur! ;D

Annika: åh tack! Jag har ägnat mig åt att deppa och krya på mig denna helg.

Hallin: särskilt när det var med tjejerna... uäääh

Petra: japp, så j-a trist. Jag har ju bacillskräck... för jag vet att jag blir så depp när jag blir sjuk och sedan dessutom får ställa in lopp ef lopp.... :(

Camilla: kram tebaks!!!