måndag 31 mars 2014

Grand Budapest hotel

Förresten blev jag lite kär i helgen.
Kär i Wes Andersons nya film The Grand Budapest Hotel. Jag brukar bli kär i hans filmer, vad kan man annat bli med det vackra och färgstarka bildspråket, de märkliga historierna, fantastiska skådisar och knasiga miljöer. Listan kan bli längre. Kort sagt jag verkligen gillar hans filmer. Gå och se!
Vi gick hela gänget och sisådär 20 minuter in i filmen oroade jag mig lite för att några av mina kids kanske skulle tycka att filmen var för pratig (munnen går på Ralph Fiennes h e l  a  tiden - och det är underbart).
Men icke!
De var lika förtjusta som jag och deras ömma fader när filmen var slut!
Nu vill vi se om den.

Nästyngsta dottern tycker förresten att dagens kavaj känns som ett plagg ur filmen... och det ligger något i det...

7 kommentarer:

IngelaMolly sa...

Den vill jag också se! Älskar Ralph Fiennes!

Anonym sa...

Håller med! Var och såg filmen i lördags och det var ju en Upplevelse, har inte sett något av Wes tidigare men nu blir man nyfiken på mer.
Agnes

Fliselin sa...

Vi har planerat att se filmen! Kul att den funkande för alla i familjen.

Peace in mind sa...

En helt helt underbar upplevelse, gick med mina föräldrar som tokgillade den!

Librarybeth sa...

IngelaMolly: ja, han är... underbar! Alltid.

Agnes: absolut, du har en filmskatt att ta dig an!

Fliselin: ja, det var lite av en chansning.

PIM: filmupplevelse!

hallinbloggar sa...

Åh, så kul med en film som passar alla! Måste ses!

Librarybeth sa...

Hallin: en riktigt bra film!!!