måndag 3 mars 2014

Semester

Dags att tänka semester.
Dags att tänka vilka veckor, tänka vad man kan tänkas vilja göra också.
Det är ju trevligt tänk, sådant jag verkligen gillar att tänka på, planera inför.
Här är vi emellertid på väg in i någon slags ny fas. Små kids blir större kids som vill söka sommarjobb och det tycker jag är bara bra.
Kruxet är att då blir det plötsligt fler parametrar att förhålla sig till, ännu fler veckor som kan styras av jobb eller ledighet. Vilket i sin tur ger att det blir himla svårt att göra just planering. Man kan inte boka boende om man inte vet att man verkligen kan resa ett visst datum.
Så vi får vänta, vänta och se. Vilka veckor blir det? Ska vi åka någonstans och i så fall vart.
Semestern är ett väldigt oskrivet blad än så länge.
Jag är dock så otroligt glad att också större kids vill hänga med mor&far&syskon så jag är beredd att anpassa mig helt och hållet.

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Men jag vet! Jättesvårt att få ihop det, verkligen.

Camillas dagar sa...

Ja, det lät svårt... men det löser sig nog så att alla blir nöjda.

hallinbloggar sa...

Så kul att de vill följa med och jag kan tänka mig att det finns många önskningar!

Librarybeth sa...

Iwillnot: ja, som det är nu får vi helt enkelt bara vänta och se... det känns ovant för mig!

Camilla: ja, vi får bara lov att vara lite öppna för förslag....

Hallin: ja, jag är tacksam så länge de hänger på!