tisdag 11 mars 2014

På morgonen

Pratar ni mycket direkt på morgonen?
Jag menar en helt vanlig vardagsmorgon med tidig väckning, inte en förmiddagsmorgon på ett hotell med hotellfrulle.
Det är som att jag blir mer och mer morgontyst. Jag som kan vara så snackig av mig tuggar helst min gröt under tystnad, Mannen likaså. Vi sitter som två hästar och bara tuggar i oss (jag vet, hästar står upp).
Läser något och fäller kanske en kommentar här och där (Mannen; när är EU-valet? Libby; i maj, Mannen; jaha, där ser man) men mest är det tyst.
Förutom det där tuggandet då.
Jag tror jag var mer frukostsnackig som yngre. Och med yngre, kan det ha varit förra året?
Eller nä. Hur som helst, jag vill bara ha min gröt - och lite tystnad.

dagens prickar HM, byxa Monki

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med, fast minus det där med gröten då.
Annika

Fliselin sa...

Pratar och pratar?! Jag delar ut kommandon hela morgonen.

Frksötsur sa...

Ha ha...skönt att ni har liknande behov i alla fall! Här hemma vill jag snacka, medan maken vill ha tyst. ;)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Här också! Blir mycket störd när någon annan är uppe (läs äldsta dottern) och hon ska babbla i 180. Lugn och ro, yes.

hallinbloggar sa...

Älskar tysta mornar och har gjort sedan jag flyttade hemifrån. Dagens GP och frukost i 40 min under tystnad varje morgon!

Kjersti sa...

Jeg er så enig! Er vant til å ha morgenene stort sett for meg selv, og nyter ro og fred. Føler at jeg kan være litt mannevond hvis jeg f.eks. overnatter hos noen som gjerne vil fortsette kveldens (og nattens...) ivrige samtale med en gang vi har våknet. Å nei, jeg må få kroppen ordentlig i gang først!

Librarybeth sa...

Annika: ;D ro utan gröt är också ro!

Fliselin: haha, ja det är ju inte samma sak som att prata. :D

Frksötsur: jag har blivit så mkt tystare med åren....som sagt ett tag var jag nog jobbigt morgonsnackig ;D

Iwillnot: ja djisus, när en tonåring ska snacka - då får man lägga ned sina ambitioner vad gäller lugn o ro.

Hallin: gött! Så ska man ha det!

Kjersti: det där kan vara lite trixigt om ngn vill haka på fr kvällen innan.... det funkar bara om det hunnit bli förmiddag för mig ;D