tisdag 11 juni 2013

Mera Skåne - vi grillar

När jag bor på vandrarhem är jag inte så där väldigt taggad att stå i köket och laga mat.. av flera orsaker

  • jag blir semesterlat
  • jag gillar inte att trängas när jag ska laga mat
  • jag blir frustrerad om jag inte hittar prylar man behöver vid matlagning
Nu är det inget fel på vandrarhemskök (oftast) utan mer att Libby helt enkelt inte har lust, inte Mannen heller.
Och är det inte rätt gött att grilla korv på stranden? Jo, det satsar vi på när vi anländer till Haväng, bra då om man har ketchup med sig. Okej, det glömde vi. Men korv har vi och korvbröd.
Dubbeltrist att upptäcka att vi inte har tändstickor till engångsgrillen. Väääääldigt trist. Ingen av gästerna på vandrarhemmet har tändstickor, ingenstans i köket, inget i bilen.
Ååååkej.
Mannen tänker att man kan tända med den där tändaren som finns i bilen, den som man kanske använder om man röker - eller om man nu vill tända.... engångsgrillar.
Hm. Mannen tror på idén, Libby är mer tveksam. Mannen tycker att nu testar vi, Libby är mer... tveksam. Mannen parkerar bilen så nära strandängen och stigen ned till havet, Libby tittar på.
Mannen testar och fixar och... jädrar vad envis han är, han får fjutt på det hela och bär sedan ned engångsgrillen till stranden. Djisus - don't try this at home säger jag bara.
Men så är jag en rätt ängslig typ också.
GrillMannen.
Det hela avlöpte väl och alla blev mätta. Utan ketchup.
Sedan satt vi där och spanade ut över havet tillsammans och rätt vad det var...
Vad? Så kom det en vit häst gåendes på stranden! Magiskt! Den kollade in oss och vi den!
Och sedan kom det en brun!
Det visade sig att hästarna hade sin hage där uppe vid ängen och helt enkelt tog en sväng ner till stranden för att kolla vad vi gjorde.
Hej hästen!
alla bilder: Nora

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Men! Så härligt!

Fliselin sa...

Underbart! Mannen är väl van vid överlevnadsliv i naturen, klart han fixar elden!

Librarybeth sa...

Spader Madame: Mannen insats briljant och så en vit häst på det. Kan det bli bättre?!

Fliselin: preciiiis! ;D

Camillas dagar sa...

Heja mannen! De där kalla tältnätterna i vildmarken har nog gett resultat.
Hästbilden är underbar! Såg den på Instagram och gillade den massor även där.

Librarybeth sa...

Camilla: han är suverän, Mannen!
det var så himla märkligt och magiskt när hästen bara dök upp! Vi blev mkt överrumplade!!!!