tisdag 31 december 2013

2013 - according to Librarybeth

Så är 2013 snart till ända - hur gick det till? Hur kan det kännas som att det gick så himla fort, det är ju lika många dagar och nätter på det här året som alla andra?
En del tycker inte om att blicka tillbaka - jag känner istället att jag gärna summerar lite grann, lite för att få syn på dagarna, månaderna som fylldes av det som är vårt.
Det har alltså blivit dags för ett megalångt inlägg och nej, jag delar inte upp det - dags att köra en repetition av året som gick;
I give you årskrönika 2013.
Vill man läsa riktigt gammal skåpmat finns 2010, 2011 och 2012 här.

Januari

Jag tog god tid på mig att plocka undan julpyntet,  missade inte ett avsnitt av Mästerkocken på tv, jobbade och så åkte vi och valde en kakelugn som ska byggas upp i ett kökshörn.

Februari
Libby drömde intensivt om våren, käkade semlor och gick på konsert med Mando Diao. Sedan packades väskan och hela gänget reste till Rom - där var det vår. Underbart.

Kom hem, djupt förälskad i den eviga staden och drabbades av tung post-rese-blues.


Mars


Jag blev med nya löparskor och firade påsk. Snön smälte äntligen bort och man kunde tillåta sig att ha vårkänslor på riktigt.

April
Det blev flera jobbkurser och man jobbade och jobbade. Bröt av med en massa trevligt också, som t ex en tur till huvudstaden, där det fikades gott och shoppades kuddar.



Kakelugnsjobbet påbörjades och köksavdelningen gömdes in i plast.

Maj
Ljuvliga månad, den går så fort, så fort.
Kakelugnen blev färdig!
Juni
Vi åkte till Skåne och har det så bra tillsammans.
Minns ni hästen på stranden? Vilken märklig kväll det var....
Vi tycker om att vandra längs havet.
Och kullarna i Skåne.... ack ja.

Och så var det trädgårdsmingel hos landshövdningen och midsommarfirande i guldshorts och avskaft nagellack. Innan semester-trött så det sjöng om det.

Juli
Vi åkte till London och fortsatte sedan till Bath. Vi hann med Torquay, Brighton och engelska landsbygden bara loooog mot oss.
London, we love you.
Vi försitter inte chansen till en kopp te med scones.
Utsikt som heter duga.
Nyttig paddelföda.
Industrimuseer - ett måste!
Vi paddlade kanot och grillade mashmallows, besökte Norrtälje och det var så mycket sommar.

Augusti

Jobbar och kör sedan en extra semestervecka. Soft. 

September
Vardagen är här på allvar och man jobbade jobbet mest hela tiden. Och har kul. Provade kläder inför firande på jobbet. 
Och så är det stallet och jag måste vänja mig vid större ponnisar än jag tänkt mig eftersom mina girls valt att byta stall.


Oktober
Vi tog en välförjänt paus från vardagen med skola, läxor och jobb och åkte till Narbonne, Frankrike.
En vecka med vandringar, klosterbesök och fransk mat.

November
Månaden med milt väder, så milt att jag kunde knipa några sena rosor. Drar till huvudstaden för en trivsam helg med väninnan.
Libby hann ha en riktig gnällvecka men vips är det dags för första advent och tävling.

December
Så blir det jul och jag såg till att vara ledig. Firade med familjeflocken och ägnade lediga dagar åt att slappa, träna och äta.



5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ett bra år, ser det ut som! Fina resor och fina familjen. Hoppas 2014 blir lika bra :)

Sara sa...

Fint år alltså - må nästa år bli ännu finare <3

Fliselin sa...

Fin krönika!

Librarybeth sa...

Iwillnot: japp, 2014 får gärna bjuda på det samma!

hedgehog-sara: mmmm!

Fliselin: thanks!

Camillas dagar sa...

Vilket härligt år! Var är alla lopp, undrar jag... men kom på att du bloggat dem i ett eget inlägg. :)