söndag 29 december 2013

Årets sista långa runda

Asics Kayano och jag kom överens på stört.
Solen sken på oss när vi tuffade ut från staden för årets sista långa runda, en liten mil får det bli på självaste nyårsafton hade jag tänkt mig.
Nya skor är alltid en halleluja-upplevelse, så också denna gång. En helt ny känsla av svikt i steget, att foten är bra "inpackad". Och så är de snygga som juveler och ni kan tro att fåfänga Libby aktade sig noga för vattenpussar och gegga.
En dos av runners high vid 13 km gjorde inte årets sista långa runda sämre. För att få ihop mina tänkta kilometrar kryssade Kayano och jag mellan husen medan decembersolen sakta men säkert sänkte sig ned.
Nä, man kan ha det trökigare. Att vara ledig, träna, äta, sova passar mig alldeles utmärkt. Det är dock
v ä l d i g t  ont om sponsorer åt medelålders damer med fäbless för löpning.
Nu ska jag ägna seneftermiddagen åt att fixa maränger som ska ingå i nyårsdesserten.
Mannen sköter förrätt och varmrätt, jag grejar desserten och alla kring arrangemang såsom dukning, bubbel, snittar och pynt.
Ding dong snart är det nytt år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett riktigt Gott Nytt löpår önskar Motala!

Librarybeth sa...

Motala: Gott Nytt 2014 till er - KRAM!!!