måndag 9 juli 2012

Tilos

Vad har vi gjort sedan sist?
Vi har lämnat Symi och luffat vidare till Tilos - en karg och stenig ö. Idag hyrde vi bil och körde till ena sidan och ja, sedan körde vi tillbaka. Tilos är en liten ö och har en asfalterad väg. Det var på sina håll som att köra på månen. Nåja, där har vi ju förvisso inte luffat men ni fattar vad jag menar. Utsikten är helt magnifik! Att man en gång vågade segla iväg innan man hade sjökort, det förundras jag över, det är så stort! Jag som älskar havet men inte vill segla där, jag vill gå vid sidan och drömma. Badar i havet gör vi förstås, testade en strand med mörk sand idag och så letade vi upp en mysig taverna som en familj drev. Ett väldigt litet kloster dock utan munkar, hann vi se idag, kyrkan var fin. Det pågick lite renovering så vi funderade på om det skulle bli ett fungerande kloster igen eller om man ville ha andra nattgäster.
Och om jag inte badar så läser jag eller bara ligger ned och tittar på himlen genom pinjeträden.

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Åh, härliga Greklannd! Länge sedan jag var där. Låter njutsamt att titta på himlen mellan pinjen.

pralinen sa...

Oh - att ligga under träd är bästa platsen... lite lagom sol utan att man blir stekt - låter "fab"

Camillas dagar sa...

Gud så mysigt det låter och ser ut. Vilka ljuvliga vågor att bada i! :) Sånt gillar vi i får familj. :)
En sån där resa skulle verkligen vara en utmaning för kontrollfreak-Camilla... att inte veta vart man ska bo eller hur länge man ska vara på ett ställe. Ni har kanske gjort en grovplanering?
Låter härligt!
Kram!